Nazwa Projektu: Podniesienie kompetencji zawodowych uczniów i nauczycieli poprzez utworzenie Centrum Kompetencji Zawodowych w branży E-Elektryczno-Elektronicznej przy Zespole Szkół w Dobczycach.
Nazwa Programu Operacyjnego: Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020
Numer i nazwa Osi Priorytetowej:
Priorytetowa 10 – Wiedza i kompetencje
Numer i nazwa Działania:
Działanie 10.2 Rozwój kształcenia zawodowego
Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie Zawodowe Uczniów – SPR
Nazwa Projektu:
Projekt nr RPMP.10.02.02-12-0027/19 pod nazwą „Podniesienie kompetencji zawodowych uczniów i nauczycieli poprzez rozwój Centrum Kompetencji Zawodowych w branży E – Elektryczno-Elektronicznej przy Zespole Szkół w Dobczycach”.
Beneficjent Projektu:
Beneficjentem projektu jest Powiat Myślenicki a realizatorem Zespół Szkół im. ks. J. Tischnera w Dobczycach.
Cel Projektu:
Celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych uczniów, nauczycieli poprzez dostosowanie szkolnictwa zawodowego do potrzeb rynku pracy , poprawa efektywności kształcenia zawodowego poprzez ścisłą współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami oraz zwiększenie szans uczniów kształcących się w szkołach zawodowych na zatrudnienie poprzez rozwój utworzonego w roku 2017 Centrum Kompetencji Zawodowych przy Zespole Szkół w Dobczycach. Grupą docelową w projekcie są: uczniowie niepełnoletni i uczniowie 18+ szkoły technicznej/zawodowej ponadpodstawowej z terenu powiatu myślenickiego oraz nauczyciele uczący w tych szkołach przedmiotów zawodowych. Główne zadania realizowane w projekcie adresowane do poszczególnych grup docelowych to: dla uczniów: staże/praktyki u pracodawców (20,51 % kosztów bezpośrednich), kursy i szkolenia (56,76 % kosztów bezpośrednich), dla nauczycieli: kursy dające kwalifikacje zawodowe lub kompetencje. Zakupiony zostanie specjalistyczny sprzęt do poszczególnych pracowni związanych z kierunkową branżą. Rezultatami projektu będą: podniesienie kompetencji zawodowych uczniów , nauczycieli poprzez ukończenie przez beneficjentów ostatecznych ww form wsparcia oraz doposażenie szkoły pełniącej funkcję CKZ w specjalistyczny sprzęt do prowadzenia zajęć edukacyjnych w kierunkowej branży.
Planowane efekty:
Zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów kształcących się w szkołach zawodowych na terenie Powiatu Myślenickiego, poprzez lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwienie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia zawodowego i ich jakości, poprzez dostosowanie programów staży/praktyk zawodowych w kierunkowej branży oraz poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami, a także podniesienie kompetencji zawodowych wśród nauczycieli z terenu Powiatu Myślenickiego, uczących przedmiotów zawodowych w kierunkowej branży. Celem projektu jest przede wszystkim uzyskanie do końca roku 2022 kwalifikacji lub kompetencji w ramach pozaszkolnych form kształcenia ( w ramach kursów i szkoleń) przez 175 uczniów oraz ukończenie stażu/ praktyki przez 40 uczniów, kształcących się w szkołach ponadpodstawowych na terenie powiatu myślenickiego, co zwiększy ich szanse na zatrudnienie, a także uzyskanie do końca roku 2022 kwalifikacji lub kompetencji przez nauczycieli kształcenia zawodowego (w ramach kursów , szkoleń.) przez 9 nauczycieli, uczących w szkołach ponadpodstawowych na terenie powiatu myślenickiego, co podniesie jakość kształcenia w kierunkowej branży.
Czas realizacji Projektu:
Projekt realizowany będzie w okresie od 01.01.2020 r. do 31.03.2023 r.
Wartość Projektu:
Ogólna wartość projektu wynosi 2 035 680 zł, z czego wkład własny Beneficjenta 203 568 zł (10%) a dofinansowanie 1 832 112 zł (90%) w tym dofinansowanie z UE 1 730 328 zł.
W ramach Projektu wyposażamy w profesjonalny sprzęt dydaktyczny trzy pracownie:
Pracownia mechatroniki i automatyki.
Pracownia elektrotechniki i elektroniki.
Pracownia technologii i konstrukcji mechanicznych.
Uczniowie uzyskają bezpłatną możliwość poszerzenia swoich kompetencji i zdobycia kwalifikacji na kursach:
1)
L.p. | Nazwa formy wsparcia |
1 | Prawo jazdy kategorii B |
2 | Automatyka budynkowa |
3 | Wózki jezdniowe podnośnikowe II WJO |
4 | Uprawnienia SEP – Eksploatacja 1KV |
5 | Spawanie metodą MAG |
6 | Spawanie metodą TIG |
7 | Obsługa drukarek 3D |
8 | Obsługa oprogramowania AUTOCAD Electrical |
9 | Obsługa oprogramowania CAM |
10 | Operator Drona |
11 | Lutowanie na płytkach PCB |
12 | Obsługa i programowanie robotów przemysłowych |
13 | Programowanie dla systemu Android |
14 | E-marketing i strony www (specjalność sklepy internetowe) |
2)
L.p. | Nazwa formy wsparcia |
15 | Programowanie platformy elektronicznej ARDUINO |
16 | Montaż instalacji elektrycznych i elektronicznych |
17 | Obsługa oprogramowania AUTOCAD |
18 | Programowanie sterowników logicznych PLC |
19 | Systemy światłowodowe w monitoringu |
20 | Kurs programowania C++ |
21 | Kurs programowania JAVA Script |
22 | Kursy przygotowawcze do egzaminu maturalnego – matematyka – poziom podstawowy |
23 | Kursy przygotowawcze do egzaminu maturalnego – matematyka – poziom rozszerzony |
24 | Kursy przygotowawcze do egzaminu maturalnego – j.polski – poziom podstawowy |
25 | Kursy przygotowawcze do egzaminu maturalnego – j.polski – poziom rozszerzony |
26 | Kursy przygotowawcze do egzaminu maturalnego – język obcy angielski/niemiecki |
Uczniowie uzyskają możliwość poszerzenia swoich umiejętności zawodowych na stażach/praktykach – za ukończenie tej formy wsparcia otrzymają stypendium.
Nauczyciele uzyskają bezpłatną możliwość poszerzenia swoich kompetencji i zdobycia kwalifikacji na kursach:
L.p. | Nazwa formy wsparcia |
1 | Monitoring IP |
2 | Podstawy techniki napędowej |
3 | Spawanie metodą TIG |
4 | Magistrala CAN |
5 | Pokładowe systemy diagnostyczne OBD i EOBD |
6 | Pomiary oscyloskopowe i multimetryczne w układach zasilania silników |
7 | Diagnostyka komputerowa silników z wykorzystaniem testera usterek Bosch i programu ESItronic |
8 | Siemens SIMATIC S7-1500 w TIA Portal – podstawowy |
9 | Siemens SIMATIC S7-1500 w TIA Portal – zaawansowany |
10 | Programowanie w języku PYTHON |
11 | Wprowadzenie do techniki światłowodowej |
12 | Uprawnienia SEP |